برقو ساز سازی

مشخصات محصول برقو ساز سازی:

ابزاری بسایر کاربردی در صنعت ساز سازی ، مناسب در تارسازی و کمانچه ، به منظور کونیک کردن سوراخ های محل گوشی های ساز و برای کلیه ساز های سنتی و غربی

مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سایز ۸ به ۱۰

195,000 تومان245,000 تومان

20 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!

پیگیری سفارش

شماره سفارش و نام را پیامک کنید 09124731993

( فقط به پیامک پاسخ داده میشود )

پرداخت امن

امکان پرداخت انلاین از طریق درگاه سداد بانک ملی

امکان خرید حضوری و غیر حضوری

تهران , میدان حسن آباد , بازارچه حسن آباد , طبقه اول , پلاک 13

تحویل اکسپرس

ارسال با پست , تیپاکس , پیک و اسنپ باکس

فروش همکاری ( برای ابزار فروش ها )

جهت اطلاع از قیمت همکاری این محصول لیست سفارش و تعداد مورد نظر را به شماره ی 09124731993 واتس اپ کنید

بُرقو ابزاری است برای بزرگ‌تر کردن یا گرد کردن سوراخ‌های ایجادشده با مته.

برقوها می‌توانند توپر باشند و در ابزارگیر نصب شوند یا توخالی باشند و روی دُرن سوار شوند. برقوها ممکن است از نوع پهلوتراش یا نوک ‌تراش باشند.

برقوها خیاره‌ها (شیارها)ی طولی مستقیم یا مارپیچی و دندانه‌های مجزا روی ساقه ی مخروطی یا استوانه‌ای دارندبه گشاد کردن یا بزرگ کردن سوراخ قطعات فلزی با برقو، برقوکاری گفته می‌شود.

انواع برقو:

برقوها با توجه به کاری که دارند به صورت کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. برقو از نظر فرم ساختمانی به مدل برقو ثابت تقسیم شده که از یک قطعه فلز که جنس آن از فولاد ابزار یا تند بر بود تولید می‌شود. همچنین برقو ثابت با تیغه کاربیدی یکی دیگر از انواع برقو است که هر چند کارایی زیادی دارد اما طراحی آن دقیق نیست. این برقو دو بخش عمده دارد که بدنه آن سختی زیادی ندارد و از فولاد کربن دار معمولا ساخته می‌شود.

همچنین برقو متغیر یکی دیگر از مدل‌های برقو است که دنباله آن ثابت بوده؛ اما تیغه‌های برش آن را می‌توان تعویض و تغییر داد که با استفاده از پیچ و مهره روی بدنه بسته می‌شود. همچنین تیغه‌ها را می‌توان برای اندازه‌های گوناگون تغییر داد؛ چرا که پس از مدتی کار تیغه‌ها کند شده و برای کارکرد دوباره باید آن را تعویض کرد.

برقوهای قابل تنظیم، مدل دیگری از برقوها هستند که متشابه برقو متغیر می‌باشند، اندازه این برقوها می‌تواند با لغزاندن و با حرکت دادن تیغه‌ها به سمت خارج و داخل محور تغییر می‌کند. از طرفی تیغه‌های این برقو قابل تنظیم، هم پس از استفاده کند می‌شوند و باید آن‌ها را تعویض کرد.

برقو دستی:

این مدل برقو همان گونه که از نامش مشخص است بانیروی دست کار می‌کند، انتهای این برقو دستی به مدل چهار پلو هستند که برای قرار گرفتن در داخل دسته‌های مخصوصی مثل قلاویز می‌باشند. قسمت سر این برقو مخروطی است تا بتوانند آن را به سادگی به داخل سوراخ بفرستند. برقو دستی دقت بالایی دارند؛ از این رو برای برقو کاری‌هایی که نیاز به دقت بالایی دارند از برقو دستی استفاده می‌کنند.

برقو ماشینی:

برقو ماشینی ساختاری کمی متفاوت نسبت به الباقی دارد. برای انجام کارهایی روی ماشین مته و ماشین تر کاربرد دارد. این برقوها خشن کاری و پرداخت کاری را انجام می‌دهند و بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکاتی برای انتخاب برقو:

برقو کاری تاثیر زیادی در نتیجه کار دارد. برقو انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها برای بعضی کارها مناسب نیستند و برخی دیگر مناسبند. به همین دلیل برای این که بتوانید برقو مناسب برای کاری که دارید انتخاب کنید باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید.

اولین نکته:

این است که نوع فلزی که باید برقو کاری شوند. اگر فلز را بتوان به راحتی تراشید برای آن می‌توانید از برقوی مدل ثابت استفاده کرد؛ اما بالعکس اگر فلز سخت تراشیده شود باید برقی انتخاب شود که لبه مقاومی داشته باشد که بهترین انتخاب در این زمان برقو کاربیدی است.

دومین نکته:

همچنین میزان براده‌ای که باید برداشته شود هم در انتخاب برقو تاقیر دارد. برای این مقدار زیادی براده ور دارید باید به سراغ برقوهای خشن و مقاوم رفت. از طرفی برای پرداختکاری از برقوی ماشینی باید استفاده کرد. همچنین همان طور که گفته شد برای سوراخ کاری‌های خیلی دقیق بهتر از از برقو دستی استفاده شود.

ضمنا عمق سوراخ هم در انتخاب برقو تاثیر زیادی دارد. گزینش درست برقو از ایجاد خیلی از مشکلات مانند سر و صدای زیاد جلوگیری می‌کند. از این رو قطر سوراخ را باید در زمان برقوکاری در نظر داشت. برای سوراخ‌های بزرگ بهتر است از برقو کوتاه استفاده شود.

برقو

برقو 6 به 8, برقو 8 به 10, دسته برقو

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “برقو ساز سازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *